När, under vilka veckor?
14-18
Ansvarig: Caroline J.
Vad ska vi göra?
Realia Projekt ” La carte postale”
Hur ska vi arbeta?
Under flera lektioner kommer eleverna arbeta med detta projekt.
Veckoplanering, när ska vi göra vad?
Allt finns på classroom + schoolsoft
Kunskapskrav, aktuella delar av matrisen
E | C | A | ||||
Följa instruktioner |
|
|
|
|||
– Skriftlig interaktion
Formulera sig och kommunicera i skrift |
Kan uttrycka sig enkelt och begripligt med ord, fraser och meningar. |
|
Kan i skriftliga framställningar av olika slag formulera sig enkelt, relativt tydligt och relativt sammanhängande.
Kan dessutom förtydliga och variera kommunikationen genom att bearbeta och göra enkla förbättringar av egna framställningar. |
|||
Välja och använda material från olika medier |
|
|
|
|||
Reflektera över livsvillkor, samhällsfrågor och kulturella företeelser i olika sammanhang och delar av världen där målspråket används | Kan kommentera i enkel form några företeelser i olika sammanhang och områden där språket används.
Kan då också göra enkla jämförelser med egna erfarenheter och kunskaper.
|
Kan kommentera i enkel form några företeelser i olika sammanhang och områden där språket används.
Kan då också göra enkla jämförelser med egna erfarenheter och kunskaper. |
Kan kommentera översiktligt på målspråket några företeelser i olika sammanhang och områden där språket används.
Kan då också göra enkla jämförelser med egna erfarenheter och kunskaper. |
|||
______________________________________________
Sammanhang och aktualitet
Centralt innehåll från kursplanen
Förankring i kursplanens syfte
Övergripande mål från LGR11 2.2
Så här synliggörs Lemshagas vision och pedagogiska profil i projektet