What?
Make a movie that explains why English is the World Language.
Why?
Practice reading and speaking English.
Learn more about why English is the World Language.
How?
Work together as a group.
Plan your movie before you start filming.
Read and watch videos on NE: https://laromedel.ne.se/reader/103911/16171
About your movie
It needs to be between 3 and 6 minutes long.
All group members must say something in English.
Your movie needs to have Swedish subtitles.
When?
Between one and three lessons per week during four weeks (37-40). Mainly during English class. We will also use a couple of Swedish lessons since we are writing Swedish subtitles.
Lesson plan:
Lesson 1 | Lesson 2 | Lesson 3 | |
Week 37 | We read facts and translate words together in English class. | ||
Week 38 | You are divided into groups, finding facts and making a plan for your movie. | Finishing plan | |
Week 39 | Filming | Filming | Editing and writing subtitles |
Week 40 | Editing and writing subtitles | One final touch | Movie time! |
Links to the Swedish Curriculum (LGR11):
Genom undervisningen i ämnet engelska ska eleverna sammanfattningsvis ges förutsättningar att utveckla sin förmåga att
- förstå och tolka innehållet i talad engelska och i olika slags texter,
- formulera sig och kommunicera i tal och skrift,
- använda språkliga strategier för att förstå och göra sig förstådda,
- anpassa språket efter olika syften, mottagare och sammanhang, och
- reflektera över livsvillkor, samhällsfrågor och kulturella företeelser i olika sammanhang och delar av världen där engelska används.
Genom undervisningen i ämnet svenska ska eleverna sammanfattningsvis ges förutsättningar att utveckla sin förmåga att
- anpassa språket efter olika syften, mottagare och sammanhang,
- urskilja språkliga strukturer och följa språkliga normer