This unit focuses on everything around superheroes!
- superhero vocabulary (cape, sidekick etc)
- superhero grammar (To Be, Run, Fly, Jump)
But also on what it takes to be a superhero today; What does it mean to be a superhero? What are the qualities that they have today or had in the past? Do we have real, life superheroes today who save lives, save the environment?
We will also read a few books that show girls and boys as superheroes, but in a less traditional way:
- Stephanie’s Ponytail – about a girl who sticks up for what she likes no matter what
- The Paper Bag Princess – about a princess who courageously rescuers her prince fiancée from a dragon, only to dump him when she realizes that he wants her to be a stereotypical Princess.
We will also use the work of artist LimpAn who brings the idea of Supersoft Superheroes to light in her cartoons. She asks the question: Have we forgotten that the original superheroes were people too, with feelings, and needs and a regular life? Isn’t it important to show our children both sides of the superheroes?
Formative Assessment:
- vocabulary tests
- homework and worksheets about the superheroes
- sentence writing, and reading of sentences
- singing along to superhero song
- translating in groups the Superhero High story
Summative Assessment:
- Superhero High play
- Superhero newspaper article or short story
Läroplanen:
Språkliga företeelser för att förtydliga och berika kommunikationen som uttal och intonation, stavning och interpunktion, artighetsfraser och andra fasta språkliga uttryck samt grammatiska strukturer.
Presentationer, instruktioner, meddelanden, berättelser och beskrivningar i sammanhängande tal och skrift.
Tydligt talad engelska och texter från olika medier.
• Muntliga och skriftliga instruktioner och beskrivningar.
• Olika former av samtal, dialoger och intervjuer.
• Filmer och dramatiserade berättelser för barn och unga.
• Sånger, sagor och dikter.
• Språkliga företeelser som uttal, intonation, grammatiska strukturer och stavning samt fasta språkliga uttryck i det språk som eleverna möter.
• Hur ord och fasta språkliga uttryck, till exempel artighetsfraser och tilltalsord, används i texter och talat språk i olika situationer.
• Ämnesområden som är välbekanta för eleverna.
• Vardagliga situationer, intressen, personer, platser, händelser och aktiviteter.
• Åsikter, känslor och erfarenheter.